Regulament concurs "Florian Urs"



Necesitatea acestui concurs apare din dorința de  dezvoltare profesională a tinerilor elevi economiști, precum și perfecționarea  învățării continue, a gândirii critice si capacitatea de adaptare la situații noi.

Concursul Regional „Florian Urs” se adreseaza elevilor din clasa a XI-a și a XII- a liceu şi celor care doresc să-şi verifice cunoştinţele dobândite până în prezent, în domeniul disciplinelor economice. Acest concurs îi va ajuta pe elevi să obţină rezultate mai bune la examenul de bacalaureat şi să acţioneze ca agenţi economici cu bune rezultate.

Subiectele propuse spre rezolvare vor conţine atât itemi de verificare a cunostintelor necesare pentru susţinerea examenelor naţionale, cât şi itemi cu grad sporit de dificultate care să-i pregătească pe elevi pentru viitoarele competiţii.

Cu avizul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Brăila, se organizează de către COLEGIUL ECONOMIC ”ION GHICA” CONCURSUL REGIONAL „FLORIAN URS”,  cu participare  indirectă.

 

 

1. CALENDARUL CONCURSULUI:

 

 1.1. Perioada de înscriere: 13 februarie- 31 martie 2017 .Profesorii coordonatori vor trimite pe  adresa  concursflorianurs@gmail.com lista elevilor înscriși(ANEXA 2).

FOARTE IMPORTANT :

Pentru Secţiunea I -ECONOMIE se admite un singur profesor coordonator/elev, iar la concurs pot fi înscrișii  maxim 5 elevi din fiecare unitate de învățământ. 

Pentru  Secţiunea II-disciplinele PLANIFICARE OPERAȚIONLĂ și MARKETINGUL AFACERII se admit doi profesori coordonatori/elev, iar la concurs pot fi înscriși maxim 5 elevi din fiecare unitate de învățământ.

1.2.Validarea înscrierilor: 31 martie 2017- 6 aprilie 2017

Organizatorii  concursului vor trimite școlilor participante  datele de logare ale candidatilor, pentru platforma concursului online http://ceig.ro/florianurs .

1.3. Desfăşurarea concursului:

  Luni, 10 aprilie 2017, interval orar:

      12.00-13.00 pentru  Secţiunea I-  disciplina ECONOMIE

         13.00-14.00 pentru Secţiunea II-disciplinele PLANIFICARE OPERAȚIONLĂ și MARKETINGUL AFACERII

La data și ora stabilita pentru fiecare secțiune a concursului, candidatul se va loga la adresa  http://ceig.ro/florianurs cu userul si parola primite de la organizatori și va avea asociat  contului testul online. Participanții vor primi rezultatul în timp real, odată cu accesarea butonului Submit al testului. Pentru punctaje egale, departajarea concurenților se va realiza in funcție de intervalul de  timp în care canditatul a rezolvat testul propus.

  1.4. Anunțarea rezultatelor: on-line 11 aprilie 2017

  1.5. Validarea rezultatelor si clasamentul: 14 aprilie 2017

                                                                                                                               

2. SECȚIUNI /TEMATICĂ

2.1.Secţiunea I disciplina ECONOMIE

 

Consumatorul şi comportamentul său raţional

            -  nevoile umane: definiţie, clasificare, caracteristici, exemplificări,

            - cererea de bunuri şi servicii: definiţie, legea cererii, condiţiile cererii, elasticitatea, formule de calcul, situaii practice de analiză atât a cererii, cât şi a comportamentului consumatorului, reprezentări grafice,

         - utilitatea economică: defini\ie, tipuri, caracteristici, formule de calcul, proiectarea unui comportament rational al consumatorului, grafice.

 

  Producătorul şi comportamentul său raţional

 - proprietatea şi libera iniţiativă: definiţie, tipuri, caracteristici, importanţa liberei iniţiative şi a proprietăţii private în cadrul economiei de piaţă,

- oferta de bunuri şi servicii: definiţie, legea ofertei, condiţiile ofertei, elasticitatea ofertei, formule de calcul, situaţii practice de analiză atât a ofertei, cât şi a comportamentului producătorului, reprezentări grafice,

 - resursele economice: definiţie, caracteristici, tipuri,

 - factorii de producţie şi combinarea lor eficientă: defini\ie, tipuri, caracteristici, raportul dintre resurse şi factorii de producţie, importanţa acestora în cadrul activității economice, exemple de factori,  formule de calcul,

  - costul de producţie: definiţie, clasificare, caracterizare, exemplificări de costuri în diferite situatii economice, formule de calcul, importanţa cunoaşterii costului întro activitate economică, grafice,

  - productivitatea: definiţie, formele productivităţii, caracteristici, formule de calcul, factorii care influenţează productivitatea, importanţa ei în cadrul  activităţii economice, grafice,

 - profitul: definiţie, caracterizare, tipuri de profit, importanţa profitului într-o activitate    economică, formule de calcul, indicatorii care determină dinamica profitului, factorii care influenţează mărimea profitului, determinarea profitului în diferite situaţii economice.

 

Bibliografie: manualele alternative de Economie pentru clasa a XI-a, avizate de M.E.C.T.S.

  2.2. Secţiunea II-disciplinele PLANIFICARE OPERAȚIONLĂ și MARKETINGUL AFACERII

 

a.PLANIFICARE OPERAȚIONLĂ

1. Identificarea factorilor de influenţă a tipurilor de structuri organizatorice: tipul şi complexitatea producţiei de bunuri şi servicii, dimensiunile întreprinderii, calificarea personalului, cadrul juridic şi statutul juridic de funcţionare, strategia dezvoltării.

2.Tipuri de structuri organizatorice: complexe, simple.

3.Stabilirea poziţiei sale în structura organizatorică: în cadrul firmei, în cadrul compartimentelor, în cadrul birourilor.

4. Determinarea relaţiilor ce se stabilesc în cadrul structurii organizatorice: ierarhice, funcţionale, de cooperare, de reprezentare, de stat major, de control.

Bibliografie:

b.MARKETINGUL AFACERII

    1.Rolul marketingului în activitatea agentului economic: conceptul de marketing, obiectivele marketingului,  principiile marketingului, coordonarea funcţiilor de marketing în realizarea scopurilor propuse, comunicarea eficientă cu consumatorii pentru satisfacerea nevoilor acestora.

    2.Cercetarea de marketing şi nevoile clienţilor: investigarea nevoilor clienţilor: surse pri mare, surse secundare; stabilirea metodelor de cercetare a nevoilor clienţilor: investigarea surselor primare,  cercetarea directă, experimentul de marketing.

Bibliografie:

1. Valentina Capota , Marketingul afacerii - manual pentru clasa a XI-a (ruta directa), clasa a XII-a (ruta progresiva), Editura: Akademos Art , 2006

2. Suzana Ilie , Marketingul afacerilor - clasa a XI-a (filiera tehnologica, profilul servicii), Editura: Oscar Print , 2006

 

3. STRUCTURA SUBIECTULUI DE CONCURS

Pentru ambele secțiuni testul online va conține 30 de întrebări.Timpul alocat rezolvarii testului este de 40 minute. Testul poate contine itemi de tip alegere multiplă, item cu alegere duală, item rezolvare de probleme, de tip pereche.

Testul pentru Secţiunea II este compus din 15 întrebări/ fiicare disciplină de concurs.

Organizatorii concursului asigură secretizarea celor 3 variante pe cele 2 secțiuni de concurs.

 Subiectele se transmit ELECTRONIC, prin reţea securizată, cu ajutorul INTERNETULUI. Concurenții vor avea un cont și o parolă care le vor permite să acceseze subiectul cu 10 minute înainte de începerea concursului.

 

Profesorii coordonatori/ organizatori din fiecare școală parteneră asigură buna desfășurare a competiției on-line, baza materială, funcționarea Internet-ului și supravegherea elevilor .

4. DETALII PRIVIND ÎNSCRIEREA ÎN CONCURS

Fiecare cadru didactic coordonator va completa tabelul din ANEXA 2. Fişele de inscriere se vor trimite pe adresa de e-mail: concursflorianurs@gmail.com  în perioada 13 februarie- 17 martie 2017.

Persoane de contact:

    Prof. Cornelia Draghici (vali.cornelia@yahoo.com, Tel. 0729122245)-Economie

    Prof.Simona Gianina Musat  (lucasimona3@yahoo.com, Tel. 0768071980)- Planificare operațională

    Prof. Steluta Claudia Berechet (claudiaberechet@yahoo.com,  Tel. 0745253340)- Marketingul afacerii

    Prof. Daniel Lepădatu (lepadatu_daniel@yahoo.com, Tel. 0727867920)- Administrare platformă concurs.

 

5.ACORDAREA DIPLOMELOR ŞI A PREMIILOR

   Se vor acorda :

§  Premiul I

§  Premiul II

§  Premiul III

§  Menţiuni ,

în limita a 25% din numarul total de elevi înscriși la concurs.

§  Diploma de participare se acordă tuturor elevilor care au luat parte la concurs, dar nu au obţinut premii sau menţiuni.Formatul diplomei va conține numele elevului, unitatea de învățământ de unde provine și numele profesorului coordonator.

 Se vor acorda adeverințe pentru profesorii coordonatori de utilizarea a platformei concursului și de organizatori/ supraveghetor la nivelui fiecarei școli participante( tabel catre organizatori).

 

6. DISPOZIŢII FINALE

 6.1. Rezultatele concursului vor fi publicate pe pagina web a liceului, iar diplomele vor fi expediate pana la data de 25 iunie 2017, prin curierat cu plata la primire.

 6.2.Organizatorii îşi rezervă dreptul de a modifica termenii şi condiţiile prezentului regulament, concomitent cu o informare a participanţilor.